Toolkit

JMZ Pro ondersteunt de jonge mantelzorgconsulenten en onderwijsprofessionals die deelnemen aan de Jonge Mantelzorg Vriendelijke School pilot. De deelnemers beschikken over een Toolkit met o.a. lesmaterialen voor jonge mantelzorg- en onderwijsprofessionals, informatiemateriaal voor ouders en verzorgers, beeldmateriaal en een digitale voorstelling.

De pilot is inmiddels afgerond. In het najaar van 2023 verwachten we de eerste bevindingen uit de pilot met jullie te kunnen delen. Houd daarvoor de communicatie vanuit JMZ Pro in de gaten, bijvoorbeeld via hun nieuwsbrief. Schrijf je hier in!

Op dit moment vindt er nog overleg plaats over de toekomst van de Jonge Mantelzorg Vriendelijke School. Houd ook voor nieuws daarover de JMZ Pro kanalen in de gaten!

Toolkit pilotfase 2022-2023

Stichting JMZ Pro faciliteert de koppels die deelnemen aan de pilot met o.a. lesmaterialen voor leraren en gastdocenten, webinars, digitale theatervoorstellingen, informatiebrieven ouders en onderwijsmedewerkers. Via onderstaande knoppen vind je het JMZ Pro toolkitmateriaal dat in schooljaar 2022-2023 beschikbaar werd gesteld voor deelnemers in het primair, voortgezet, middelbaar beroeps-, hoger beroeps- en wetenschappelijk onderwijs.

Zorgzoeker JMZ Pro

In heel het land zijn er diverse organisaties die jonge mantelzorgers ondersteunen. Stichting JMZ Pro heeft deze organisaties in kaart gebracht en als praktische Zorgzoeker op hun website geplaatst.

Deze tool is interessant voor zowel professionals als voor jonge mantelzorgers en hun omgeving.

Raadpleeg de Zorgzoeker voor informatie over jonge mantelzorgsteunpunten in jouw omgeving!